خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری ایسنا در اینباره از مدیرمسوول «شرق» پرسید که چرا صفحهی دوم این روزنامه که معمولا مهمترین اخبار حوزهی سیاست در آن منتشر میشود، به یک آگهی اختصاص یافته است؟
مهدی رحمانیان با تأکید بر اینکه این کار هیچگونه مشکل قانونی و حتی عرفی ندارد، توضیح داد: این آگهی چند روزی است که منتشر میشود و احتمالا این روند ادامه خواهد یافت. یک روزنامهی وابسته به بخش خصوصی از طریق آگهی میتواند هزینههای خود را بهشکل کامل تأمین کند.
او با اشاره به اینکه در این مدت، چهار صفحه به تعداد صفحات روزنامهی «شرق» اضافه شده است تا به مخاطبان کمفروشی نکنیم، ادامه داد: انتشار آگهی به این شکل در رسانههای جهان نیز انجام میشود و حتی برخی رسانهها، گاهی تمام صفحهی نخست خود را به آگهی اختصاص میدهند.
وی همچنین اضافه کرد: برخی روزنامهها در کنار لوگوی خود هم آگهی میزنند؛ اما «شرق» هیچگاه این کار را نکرده و نخواهد کرد